Ut- og innkobling

Enkelte situasjoner krever at all strømforsyning må kobles ut midlertidig. For eksempel om du skal skifte panel på huset, eller at elektriker skal skifte sikringsskap. 

Omexom (tidl. Infratek) har jobbet med midlertidige inn- og utkoblinger av strøm i over 40 år. Både til privatkunder og profesjonelle byggentreprenører.

Vi tar jobben på midlertidige ut- og innkoblinger i mast, skap eller i transformatorstasjoner i forbindelse med arbeid på installasjoner og hovedtavle.

Dette bør du tenke på før du kobler ut eller inn strøm

  • Hva skal kobles ut?
  • Kommer strømmen inn via kabel i bakken, ledning i luften eller skinnepakke direkte fra trafoen?
  • NB! Skal hele trafoen (ved skinnepakke) kobles ut er det minimum 8 virkedagers varslingsfrist.
  • Ved tilkoblinger av 3-fase og ny permanent tilkobling, kontakt din netteier for videre saksbehandling.

Priser på midlertidig ut- og innkobling av strøm

BeskrivelsePris ekskl. mva
Ut og innkobling lavspent dagtid kl, 07.30 – 14.302.950,- per kobling
Ut og innkobling lavspent kveld/natt/helg, alle dager kl. 14.30 – 07.005.700,- per kobling
Ut og innkobling høyspent (eks. trafo) dagtid kl. 07.30 – 14.305.700,- per kobling
Ut og innkobling høyspent (eks. trafo) kveld/natt/helg, alle dager kl. 14.30 – 07.007.800,- per kobling
Tilkobling av eksterne prov.anlegg dagtid kl. 07.30 – 14.304.800,- per anlegg
Frakobling av eksterne prov.anlegg dagtid kl. 07.30 – 14.303.500,- per anlegg

NB!

Alle priser gjelder i Oslo, Asker og Bærum.

For andre geografiske områder, kontakt oss for prisforespørsel.

Tilkoblingsmateriell og sikringer kommer i tillegg.

Slik bestiller du midlertidig ut- og innkobling av strøm

  1. Gå til vår bestillingsportal
  2. Fyll ut skjemaet. (For å sikre effektiv saksbehandling er det viktig å være nøye når du fyller ut skjemaet)
  3. Fyll inn informasjon om arbeidet og eventuelle ønsker i rubrikken ”Kort oppdragsbeskrivelse”
  4. Send bestillingen ved å klikke på den rød knappen «Send forespørsel»
  5. Din bestilling blir behandlet fortløpende av en av våre dyktige saksbehandlere
  6. Bekreftelse blir sendt til den e-postadressen du oppga med henvisning til vårt AO-nummer
  7. Dersom tidspunktet ikke passer for deg, kontakter vi deg for å avtale ny tid